משחקי קופסא שגם גדולים אוהבים

האם יש משחקי קופסא המתאימים גם לבני עשרה ומבוגרים? ודאי שיש. נהוג לחשוב על משחקי הקופסא כנחלתם של הילדים הצעירים אך הם כבר ממזמן הפכו לבילוי המועדף על נוער ומבוגרים רבים בכל העולם. אל המשחקים הקלאסים כמו מונופול, שבץ נא, רמיקוב וטליסמן הצטרפו בעשורים האחרונים שלל משחקי קופסא שאותם נהוג לכנות “משחקים מהעידן החדש” שבפיתוח שלהם הושקעו אינסוף משאבים הבאים לידי ביטוי בתוצרים עם עיצוב ברמה גבוהה והמון חשיבה וחדשנות. לעיתים אלמנטים ממשחק אחד דומים לאלמנטים ממשחק אחר וככל שנשחק יותר כך יהיה לנו קל יותר ללמוד משחקים חדשים, אבל לכל משחק חדש וטוב יהיה את הטויסט שייחודי רק לו. וזה רק חלק מהקסם והכיף שבלגלות משחק חדש.

משחקי הקופסא מחברים בין אנשים. אין להם גיל. נהפוך הוא – יש בהם את היכולת המדהימה לחבר בין אנשים מקצוות גיל שונים ואף מרקעים אחרים לגמרי. ומלבד זאת, המשחקים ביכולתם לתפקד כמעין חדר כושר למוח – עוזרים לשמור על יכולת חשיבה חדה וצעירה ולשפר שלל מיומנויות כמו אסטרטגיה, מיקוח, מתמטיקה וקור רוח.

הנה כמה משחקי קופסא מצוינים שגם הגדולים בהחלט יהנו מהם:

לגילאי 8-14

אבלון – משחק האסטרטגיה וחשיבה לשניים. מורכב יותר מדמקה. פשוט יותר משחמט. ובפני עצמו בעל מורכבות ועניין. ואסתטיקה מינימליסטית נהדרת.
סושי גו – משחק בסגנון “דריפטינג” עם קלפי מנות סושי שמהם צריך להרכיב את המנה המנצחת. קליל אך מצריך לא מעט מחשבה ואסטרטגיה ובהחלט מעורר תאבון.
תפוס תדרקון – משחק חשיבה שמאתגר את הזיכרון בו קבוצת דרקונים החביאה אוצר ועל השחקנים לפתוח כמה שיותר קלפים אך יש להיזהר שלא להעיר את הדרקונים.
מאץ’ מאדנס – משחק מקורי המבוסס על הבחנה חזותית וזריזות ידיים – עליכם ליצור את הצירוף המופיע על הקלף באמצעות חמש הלבנים שבידיכם. נראה פשוט קליל וצבעוני אך לא כך הדבר. מאתגר לכל גיל וגם מעלה את הדופק.
אנומיה – המשחק מושלם להעשיר את הידע ולשפר את מהירות השליפה והמחשבה.
הרמז – משחק בלשי בו הופכים המשתתפים לבלשים ומנסים לפענח בעזרת הרמז תעלומת רצח של האנתרופולוג הנודע. שווה להזכיר כאן גם את הגירסה של הצעירים: הרמז צעיר.
מלך טוקיו – משחק לחימה כיפי שלאורך שעה שילדים ובוגרים כאחד מאד אוהבים.

עד 120 

תוכי תוכי – משחק קלפים מבית היוצר של חיים שפיר שבו לכל שחקן יש תיבה המכילה מספרים והמטרה היא ליצור את התיבה עם הסכום הנמוך ביותר. ולמה התוכי? כי כשיש זוג הסכום מתאפס. וקלפי התוכי הם ג’וקרים מעופפים שכדאי מאד לפגוש.
נדלן בקטן – משחק מצוין, קליל ומהיר ולצד זאת, מצריך מורכבות מחשבה ברמה גבוהה, שבו עורכים מכרז לקניית נכסים, ולאחר מכן מוכרים אותם. הצעות המחיר צריכות להיות מושכלות וזהירות אך לפעמים כדאי לקחת סיכונים.  
קטאן – משחק האסטרטגיה וניהול המשאבים מהמפורסמים בעולם שבו בונים שבילים ערים וכפרים, כדי ליצור את הדרך הארוכה ביותר באי קטאן. חובה כישורי מיקוח ותמרון חדים.
דיקסיט – משחק אסוציאציות ורמזים בקלפים המתבסס על דמיון אסוציאטיבי. מגבש ונהדר לכל המשפחה. דורש ומפתח את היצירתיות.
ספלנדור – משחק אסטרטגיה מתוחכם ביותר. בו השחקנים הופכים לסוחרי אבנים יקרות בתקופת הרנסנס. ובעזרת אסטרטגיה עליהם לזכות ב15 נקודות יוקרה שיבססו את מעמדם בעיר.
Ticket to ride – משחק אסטרטגיה חברתי ומשפחתי שבו יש ליצור את רשת המסילות הארוכה והיעילה ביותר בארה”ב.

Author: מילה שוב

זה קצת טקסט קצר עליי