תמיכה בעצמאות חשובה מאוד.
הורים לפעוטות וילדים צעירים נוטים פעמים רבות, לבצע עבורם משימות אותם הם מסוגלים לבצע בעצמם.
הנטייה הטבעית הזאת נובעת מתוך הצורך לשליטה של המבוגר על הסיטואציה או מתוך הערכה לא נכונה של יכולותיו של הילד, לעיתים גם וגם .
פעמים רבות, הרצון לביצוע מדוייק גובר על הרצון לנצל את הסיטואציה ללמידה ולתירגול.
ילד שמתרגל לבוש לבד, מתרגל בו בזמן יכולות רבות וחשובות. למשל כיווניות – כיוון לבישת הבגד ;רצף-רצף התנועות הדרוש ללבישה; קואורדינציה- תיאום התנועות בעת הלבישה; מנגנוני שיווי משקל – בעת לבישת מכנסיים בעמידה ועוד ועוד.
קושי בכל אחד ממרכיבי התפקוד שצויינו פעמים רבות יגרום לילד להימנע מהפעילות.
איך ליצור תמיכה בעצמאות
דרישה ברורה של המבוגר ועזרה מדורגת התומכת בהצלחה, יעזרו לילד להתמודד עם הקושי ולשפר את יכולותיו בתחום הנתון בעזרת תרגול.
טיפ מעשי – על מנת לדרג את הפעילות ולעודד תרגול כדאי בשעת הערב, לאחר הרחצה ,לתת לילד להתמודד עם לבישת הפיג׳מה באופן עצמאי.
בערב כאשר המבוגרים יותר פנויים , פחות לחוצים ואינם ממהרים לעבודה, תרגול לבישת פיג׳מה רחבה ויותר קלה ללבישה מהביגוד היומיומי תאפשר הזדמנות לתרגול מרכיבי התפקוד הדרושים ללבוש ,ללא הלחץ ועם חווית ההצלחה.