איך להגביר את החיבור המשפחתי בתקופת משבר (קורונה)

אנו נמצאים בתקופה מאתגרת, תקופה של משבר מתמשך, שמלווה בשינויים רבים ובחוויה של חוסר יציבות והיעדר וודאות.
גם הילדים מושפעים מכך ואולי אף יותר מאתנו. השגרה שכל כך מסייעת לתחושת הביטחון שלהם אינה קבועה ומשתנה:
המסגרת החינוכית נפתחת ונסגרת, פעילויות החוגים נעצרו ונפגשים פחות עם החברים והמשפחה המורחבת.
יחד עם זאת, הצמצום בפעילויות בחוץ וההתכנסות הביתה פנימה מאפשרים לנו להקדיש יותר זמן לחיבור המשפחתי.
כהורים, יש ביכולתנו לעזור לילדינו, ששואבים את תחושת היציבות והביטחון שלהם בעיקר מהמשפחה הגרעינית. כדאי לנצל תקופה זו כהזדמנות לייצר שיגרה של זמן משחק משפחתי. שיגרה משפחתית כזו מייצרת קירבה ומסייעת לתחושת בטחון גם במצבי משבר.

אילו משחקים כדאי לבחור לזמן משפחה?

לכל משפחה יש משחקים שאהובים עליה וכל משחק שאתם והילדים נהנים ממנו מתאים כמובן למטרה הזו.
עדיף לבחור במשחק שמאפשר לכל בני המשפחה להשתתף וכדאי לפעמים להתחלק לקבוצות שיאפשרו גם
לקטנים שמתקשים לעקוב אחרי ההוראות להרגיש חלק מהמשחק.
בזמן המשפחה חשוב להניח בצד את המכשירים הניידים והטאבלטים, לכבות את הטלוויזיה ולהתמסר לחוויית המשחק.

רעיונות למשחקים התורמים להגברת החיבור המשפחתי:

  • משחקים המעודדים ביטוי רגשי ואפשרות לשתף במה שמטריד וגם במה שעוזר ונעים: קלפי רגשות, קלפי/ קוביות סיפורים, קלפי שאלות על חברי המשפחה, (יד על הלב, so do you , דיקסיט)
  • משחקים מצחיקים: משחקי פנטומימה, פרצופים, משחקי משימות. (פרצופים מצחיקים)
  • משחקים שמעודדים שיתוף פעולה: פאזלים ומשחקי הרכבה, משחקים של צבירת נקודות משותפת,
    משחקים של חדרי בריחה. (השועל החמקמק, לגו)
  • משחקים פיזיים שמעודדים מגע, פעילות ספורטיבית, ועוזרים לפרוק אנרגיה
    (מחבואים, מסלול מכשולים שמכינים ממה שיש בבית, פלונטר)
  • משחקי יצירה ופעילות יצירתית משותפת. אפשר להחליט על פרויקט מסוים כגון אלבום ציורים לסבא וסבתא,
    או הכנה של מתנות (סבונים, נרות וכו’) ואפשר גם לצייר ציור משותף על דף גדול במיוחד.

ובסופו של דבר, תבחרו איזה סוג משחק שתבחרו – הכי חשוב שתיהנו 🙂

Author: איילת מאימן

נעים להכיר, שמי איילת ואני מטפלת באמנות .אני בעלת ניסיון בהדרכת הורים ובעבודה עם ילדים בגיל הרך ובגילאי בית הספר במגוון רחב של מצבים ובעיות רגשיות. לאורך השנים עבדתי בגנים ובתי ספר, בשיתוף פעולה עם צוותים חינוכיים והדרכתם. בשנים האחרונות כראש תחום טיפול בהבעה ויצירה במרכז לגיל הרך . הנחיתי קבוצות ילדים וסדנאות הורים ובנוסף אני מדריכה מטפלות וסטודנטיות לטיפול באמנות. אני מאמינה בחשיבות הקשר הטיפולי כבסיס ליצירת אמון וכמאפשר מרחב לעבודה אישית. זאת תוך התאמת שיטת וגישת הטיפול למטופל. שיטות הטיפול בהן אני מטפלת הן מגוונות ומותאמות לצרכיו האישיים של המטופל.